Šola se sooča s problemom učnega in socialnega vključevanja otrok priseljencev. Učitelji na konferencah pogosto poročajo o slabih učnih rezultatih teh učencev, velikem številu neopravičenih ur, ki naraščajo predvsem na predmetni stopnji in posledično slabši vključenosti v oddelek in šolsko skupnost. Vsi učenci so tudi slabše dejavni na področju prostovoljstva pri dejavnostih, ki prispevajo k boljši urejenosti šole in medvrstniški pomoči. Na šoli je bil z analizo stanja izpostavljen tudi problem nizkega občutka pripadnosti šolski skupnosti učencev in šolskim načelom. Menimo, da je potrebno učencem ponuditi večji nabor

prostovoljnih dejavnosti. Na ta način bi lažje v šolsko in oddelčno skupnost vključili tudi priseljene učence. Pri takih dejavnostih se lahko izkažejo tudi učenci z jezikovnimi, socialnoekonomskimi in vedenjskimi težavami. Zaradi vsega omenjenega in sovpadajočih post COVID težav zaradi manjših socialnih interakcij opažamo, da je na šoli med učenci slabša socialna in delovna klima, ki se posledično odraža tudi na počutju in motivaciji za delo pri učiteljih in drugemu nepedagoškemu osebju. Zaradi tega si učenci zastavljajo nižje cilje in dosegajo nižje rezultate. Starši otrok priseljencev pa nimajo socialne mreže izven svojih skupnosti in svojim otrokom ne zmorejo pomagati pri učnem napredku. Zaradi tega je bila zaznana nižja storilnostna naravnanost pri vseh deležnikih. S strani staršev pa so bila izražena pričakovanja po izboljšanju učnih rezultatov in boljšem sodelovanju s šolo ter zmanjšanju odsotnosti od pouka in konfliktnih situacij med učenci. Na šoli si želimo izboljšati splošno dobro počutje (učencev ter zaposlenih) na vseh področjih (socialno, čustveno, mentalno in fizično), okrepiti pozitivno šolsko klimo (s pristopi

Growth Mindset miselnosti) in razvijati pripadnost šolskim vodilom ter šolski skupnosti. S tem želimo doseči večjo vključenost učencev in staršev (ter preko njih sočasno tudi lokalne skupnosti) v proces izobraževanja.

Razviti želimo inovativne učne pristope, ki bodo omogočali, da se naši učenci na šoli (v skladu z načeli evropskih izobraževalnih strategij in načeli šole) počutijo:

– varne, sprejete in zadovoljne,

– da imajo ustrezne materialne možnosti za skladen psihofizični razvoj,

– da razvijajo veščine za soočanje z zahtevami nepredvidljivega življenja,

– čutijo pripadnost do skupnosti in

– razvijajo kulturo vključujočih medosebnih odnosov.

S tem želimo izboljšati in nadgraditi pedagoško prakso na šoli in postati prepoznavni v lokalni skupnosti na področju razvijanja pozitivne šolske klime, ki temelji na sodelovanju vseh deležnikov (učenci, učitelji in starši).

Visited 12 times, 1 visit(s) today