V mesecu februarju smo v okviru mednarodnega projekta Erasmus+ KA2: Exploring the forest of emotions (“Raziskujemo gozd čustev”) v 1. b in 2. c razredu preko pogovora, branja in različnih aktivnosti spoznavali, odkrivali, raziskovali in tudi občutili še dve zelo pomembni čustvi – STRAH in GNUS.

STRAH občutimo, ko se nečesa bojimo (npr. teme, pajkov, kač, zaprtih prostorov …), ko se znajdemo v za nas novi ali mogoče celo nevarni situaciji. Takrat nam začne srce biti hitreje, včasih se skrijemo ali pobegnemo, potijo se nam roke, dihamo hitreje … Včasih nas strah zaščiti, da ne naredimo česa nevarnega. Če pa se preveč bojimo, nas lahko ustavi pri stvareh, ki jih drugače zmoremo.

V 1. b in 2. c nas je strah oz. se bojimo naslednjih stvari: teme, kač, letenja, zaprtih prostorov, duhov, strašnih vsebin na telefonu, pajkov, pošasti, morskih psov, meduz, injekcij, zobozdravnika, morskega pajka, žab. Naše strahove smo narisali na papir.

GNUS občutimo, ko vidimo, otipamo, okusimo ali zavohamo nekaj, kar se nam zdi neprijetno, neokusno (npr. določena ali pokvarjena hrana, umazanija, vrtanje po nosu, črvi, vonj po bruhanju …). Takrat se nam lahko obrača želodec, lahko si pokrijemo nos ali usta, se obrnemo stran, se spačimo …

Tako strah kot gnus sta normalni čustvi, ki nam pomagata, da se izognemo nevarnosti ali stvarem, ki bi nam drugače lahko škodile ali nas celo privedle v neprijetno, nevarno situacijo.

3. VIDEO SREČANJE z učenci iz Estonije in Cipra

Na našem 3. video srečanju, ki smo ga imeli 20. 2. 2025 in so se ga udeležili naši učenci (1. b in 2. c razred), otroci estonskega vrtca Tallinna Liikuri Lasteaed in otroci ciprske Academie Gnosis Ltd., smo se se preko senzornih aktivnosti poglobili v obe čustvi.

V okviru srečanja smo izvedli naslednje dejavnosti:

2. Delavnice na temo – GNUS:

  • VIDEO: https://youtu.be/6D4oP8UJQ90?si=pqhQ74QnS_yByhA
  • POGOVOR:
    • Kako, s čim ga lahko občutimo? (vonj/nos, vid/oko, okus/jezik, dotik/koža)
    • Kaj je bilo v videu gnusnega, odvratnega?
    • Ali se nam vsem zdijo enake stvari odvratne?
    • Kako bi vi s svojim telesom pokazali, da vam je nekaj odvratno, gnusno?
  • SENZORIČNO RAZISKOVANJE – 4 postaje:

3. Raziskujemo STRAH:

  • VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=85z4N_sHXJw
  • POGOVOR:
    • Kaj je prestrašilo lik v videu?
    • Ali ste se tudi vi že kdaj počutili tako prestrašene?
  • OGLED RISB, ki smo jih narisali že pred srečanjem – vsi udeleženci so pokazali narisane strahove.
  • UNIČIMO STRAH
    • Vsak otrok se je po svoje odločil, kako bo „uničil“ svoj strah.
    • Naše strahove smo “uničili, pregnali, zmanjšali, razblinili, raztrgali, zmečkali, počečkali oziroma spremenili v nekaj lepega, čudovitega, smešnega – npr. grozno pošast smo spremenili v smešno – dodali smo ji ogromen nos, velika ušesa, mavrične barve; nekateri so svoj strah prečrtali, drugi so ga zmečkali, deklica, ki se boji višine, je pod stolp narisala trampolin …).

4. Zaključek

  • Končno sporočilo:
    • „Vsak drugače doživlja gnus in strah in to je v redu!“
    • „Strah lahko premagamo na različne načine.“
  • Poslovimo se v vseh jezikih (estonščini, slovenščini, grščini, angleščini).

Otroci so na delavnicah resnično uživali in praktično preizkusili, občutili, kako različno vsak posameznik doživlja strah in gnus. Pri delu so sodelovali, se bodrili in opazovali reakcije sošolcev. Vsi so želeli poskusiti vse, tudi, če jim je bilo na začetku neprijetno. V kolikor bi lahko, bi na to temo raziskovali cel dan.

V mesecu februarju za objavo aktivnosti, povezanih s strahom in gnusom, skrbi ciprska šola. Do danes so objavili kar nekaj aktivnosti, ki jih starši lahko doma preizkusite s svojimi otroki. Več informacij pa najdete TUKAJ.

Z učenci 1. b in 2. c razreda čustva raziskujemo učiteljice Klavdija, Neja, Kristina in Helena.

Več informacij o samem projektu pa najdete TUKAJ.

Projekt „Raziskovanje gozda čustev“ sofinancira Evropska unija.

Visited 64 times, 1 visit(s) today